Un grup de studenţi de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ din Iaşi lucrează din 2013 pentru a „reînvia“ celebrul automobil românesc ARO. Noul model, intitulat iARO Camarad, aşteaptă să fie omologat.

Coordonatorul proiectului, conferenţiarul Adrian Sachelarie, spune că luptă să găsească fondurile necesare. Ideea redesenării modelului auto ARO a venit în 2013, când Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi a lansat un concurs de design auto intitulat „ARO Revolution” pentru a renaşte brandul românesc. Competiţia a fost câştigată de un student al Facultăţii de Mecanică, iar de aici până la demararea proiectul de construire a maşinii nu a mai fost decât un pas, chiar dacă pe parcurs desenul nu a mai putut fi respectat.

Prototipul are un motor de 2,4 litri cu 110 cai putere şi este mai greu cu o tonă decât modelul ARO 244, după care a lucrat echipa. ARO a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung-Muscel. Şi-a început producţia în 1957 şi a livrat peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 ţări. 90% din producţie a fost exportată înainte de 1989. Automobilul de teren a ieşit din fabricaţie în anul 2003 în România după ce uzina de la Câmpulung a fost condusă spre faliment în mod ruşinos.