Marca Dacia a înmatriculat în luna iulie un volum mai mic decât media înregistrată în primele șase luni ale anului și a marcat o creștere sub media pieței, ceea ce s-a concretizat într-o scădere ușoară a cotei de piață în luna a șaptea. Evoluția sugerează o încetinire a vânzărilor mărcii odată cu scăderea cererii de automobile noi din Europa. Dacia a vândut 40.748 de autoturisme în UE, în luna iulie, respectiv 42.757 autoturisme în toată regiunea (înmatriculări UE plus EFTA și Marea Britanie) potrivit datelor ACEA, și un volum total de 54.294 de vehicule la nivel global, conform datelor oficiale ale companiei. Cifrele reprezintă o scădere a înmatriculărilor cu 2,1% în Europa lărgită și o creștere mică, de 3,3%, în UE, fiind evidentă tendința de încetinire a vânzărilor pentru marca românească de automobile. La nivel global, datele Renault – Dacia arată o creștere de 4,6%, cel mai scăzut avans al mărcii de la începutul acestui an. Scăderea cea mai importantă vine de pe piațele din Marea Britanie, unde volumul înmatriculat a fost mai mic cu 54% față de cel din iulie 2022, și Germania (-2%) , însă tendința de frânare a fost prezentă în ultimele două luni și în Franța sau Spania. În aceste condiții, cota de piață a Dacia s-a diminuat ușor, de la 5% la 4,2% în iulie (UE și EFTA) și de la 5,3% la 4,8% în UE, ca urmare a faptului că piața a înregistrat o creștere de 16 procente în iulie susținută de principalele mărci din piață, inclusiv de Renault. Brandul francez care face parte din același grup cu Dacia a înregistrat o creștere de 31% în iulie, la un an de la momentul în care era depășit în vânzări, în premieră, de marca românească. Cota de piață a francezilor a urcat astfel la 5,1% în luna a șaptea. Și Skoda, una dintre mărcile cu care Dacia concurează pe piața auto, a înregistrat un avans de aproape 25%, cu 57.600 de automobile înmatriculate în iulie, iar SEAT a crescut și mai puternic, cu 32,7%. În afară de Dacia, pe piața UE + EFTA + UK au mai scăzut doar Opel, Peugeot, Fiat și Citroen.