Licitaţia pentru construirea secţiunii 1 a autostrăzii Piteşti-Sibiu, dacă Comisia Europeană nu aprobă finanţarea celui mai important proiect de infrastructură rutieră al României, potrivit unei decizii a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

CNSC a respins pe 25 august solicitarea firmei de proiectare Consitrans de obligare a CNAIR la semnarea contractului cu câştigătorul licitaţiei, chiar dacă nu are asigurată finanţarea. Capetele viitoarei autostrăzi au fost lansate la licitaţie pe 11 iulie, semnarea contractelor pentru construcţia lor fiind condiţionată de aprobarea finanţării prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Pe 31 iulie, firma de proiectare Consitrans a formulat contestaţie la CNSC împotriva documentaţiei pentru secţiunea 1 Sibiu - Boiţa.

Consitrans cerea în contestaţie obligarea CNAIR la aplicarea a trei măsuri de remediere a documentaţiei. CNSC le-a respins pe primele două şi a admis-o pe a treia. Din contestaţie rezultă că proiectantul cerea ca acel contract să fie semnat oricum, chiar dacă statul nu găsea bani pentru finanţarea lui.

În replică, reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au argumentat că prin rezervarea dreptului de anulare a licitaţiei, dacă nu este asigurată finanţarea, statul se protejează de eventuale litigii cu constructorii, dar şi de costuri suplimentare.