Mâine, 15 martie, va fi sărbătorită Ziua Mondială a Consumatorilor. Organizaţia Internaţională a Consumatorilor a dedicat această zi “dreptului consumatorilor în era digitală”.

Conform preşedintelui ANPC, piteşteanul Bogdan Pandelică (foto), anul trecut, consumatorii români au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături prin Internet, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro.
Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015.
O creștere considerabilă a cunoscut și intrarea pe piață a dispozitivelor mobile de tip smartphone: de la 50% în 2015, la 70% în 2016. Drept urmare, magazinele online din România au înregistrat creșteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului. Achizițiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online.