Agentia Natională de Administrare Fiscală extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe lângă persoanele fizice, şi contribuabilii persoane juridice si entităti fără personalitate juridică pot opta să primească, prin mijloace electronice de transmitere la distantă, acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central, precum si alte documente, dacă accesează serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). 
La rândul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizări. 

Prin SPV se pot comunica următoarele categorii de documente: 

● automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, etc.), actele de executare (somatii) si alte acte emise de MFP - ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, înstiintări, aviz de inspectie fiscală etc; 
● documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscală, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal si altele asemenea; 
● informatii cu privire la obligatiile de plată ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entităti fără personalitate juridică; 
● declaratiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informatii sau documente în legătură cu situatia fiscală personală (cerere de informatii despre contributiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audientă, sesizări, petitii, reclamatii, solicitări de informatii publice etc); 
● "Buletinul informativ" , care contine informatii publice atât cu  caracter fiscal, cât si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii, etc.). 
  
Prelucrările de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distantă, se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date. 

Serviciile de comunicare electronică oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24. 
Pentru înrolarea în SPV, persoanele juridice, entitătile fără personalitate juridică, împuternicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfăsoară activităti economice în mod independent sau exercită profesii libere care în relatia cu organul fiscal se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare completează un formular electronic si se identifică electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate. 
În acelasi scop, celelalte persoane fizice trebuie să completeze online un formular într-o pagină web securizată (https) şi, din motive de securitate si protectie a datelor personale, să îsi certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectivă, asa cum este cerută de aplicatia informatică, respectiv numărul de înregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele său. 
În cazul în care contribuabilul nu este în posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesară deplasarea la ghiseul oricărui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate.