Ultimul raport al Curţii de Conturi Argeş arată că instituţia condusă de Gabriel Moiceanu are probleme cu calitatea gestiunii economico-financiare. În fruntea ADI Servsal de ani buni, Moiceanu este arătat cu degetul de reprezentanţii Curţii de Conturi.

 

Ce i se impută de Curtea de Conturi ?

 

Nu a fost actualizat Planul Judeţean de Gestionare a Deşeurilor al Judeţului Argeş, conform Strategiei Naţionale de Gestiune a Deşeurilor, potrivit prevederilor HG nr.870/2013, privind aprobarea Strategiei naţionale de gestionare a deşeurilor 2014 - 2020.

 

Nu au fost actualizate regulamentele privind colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor solide potrivit prevederilor Ordinului ANRSC nr. 82/09.03.2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor precum şi transmiterea acestora către operatorii de servicii.

 

Nu a fost realizată activitatea de informare a beneficiarilor privind pericolul necolectării deşeurilor solide şi consecinţele ce decurg din aceasta, pentru conştientizarea faptului că dacă operatorul nu încasează contravaloarea prestaţiei (luată în calculul fundamentării taxelor şi tarifelor) nu mai poate acoperi costurile de funcţionare.

 

Nu au fost actualizaţi indicatorii de performanţă ai activităţii desfăşurate conform Ordinului ANRSC nr. 82/09.03.2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor şi implementarea acestora în evaluarea serviciilor şi nu a fost efectuată notificarea operatorilor privind neconformităţile constatate prin rapoartele de monitorizare.

 

Nu a fost actualizat Regulamentul cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor din judeţul Argeş, potrivit prevederilor Ordinului ANRSC nr 82/2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor.

 

Nu au fost îndepliniţi, de către operatorii de colectare şi transport, toţi indicatorii prevăzuţi în caietul de sarcini întocmit la efectuarea licitaţiei de delegare a gestiunii serviciului, nu a fost constatată conformarea operatorilor privind obligaţiile asumate prin contractele de concesiune a serviciului şi nu au fost luate măsurile ce se impun în procesul de colectare separată pentru mărirea cantităţilor de deşeuri solide selectate de către populaţie şi agenţii economici, astfel încât la depozit procentul de deviere (cantitatea de materiale valorificate) să se încadreze în ţinta stabilită prin strategia naţională de peste 50%.

 

Nu au fost puse în aplicare clauzele contractuale privind sancţionarea operatorilor pentru calitatea necorespunzătoare a serviciilor prestate.

 

Înlocuirea tuturor containerelor lipsă şi a celor deteriorate, în vederea respectării dispoziţiilor art.15, art.16, art.17(1), art.42(2) şi (3) şi ale art.49 lit. b); h); j) şi n) din Regulamentul serviciului de colectare a deşeurilor municipale, de transport, operare şi întreţinere a staţiei de transfer şi a punctului verde de colectare pentru zonele Piteşti-Nord, Piteşti-Sud, Mioveni-Topoloveni şi Câmpulung - Rucăr, modificat şi completat cu prevederile Legii nr.99/2014 pentru modificarea şi completarea Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006.