Cel mai aşteptat proiect de nfrastructură rutieră al României, autostrada Piteşti-Sibiu, se află în impas. Deşi capetele autostrăzii au fost scoase la licitaţie pentru construire, pe secţiunile din mijloc încă nu a fost finalizată revizuirea studiului de fezabilitate.

În timp ce unii dau vina pe actualii şefi de la Drumuri promovaţi de PSD, alţii acuză fosta guvernare tehnocrată sau spun că acest contract era sortit din start eşecului şi trebuia reziliat încă de anul trecut.

Compania de Drumuri semna în iunie 2015 contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti, în valoare de 29 milioane lei, cu asocierea Spea Ingegneria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România.

"Autostrada Sibiu – Piteşti este într-un mare impas. Contractul pentru studiul de fezabilitate a fost recent reziliat, după doi ani de la semnare", spune Cătălin Drulă, consilier pe infrastructură al fostului premier Dacian Cioloş, în prezent membru al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor.

Potrivit lui, cei care au gestionat acest contract din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au fost promovaţi odată cu venirea PSD la guvernare.

"Astfel, Ştefan Ioniţă a răspuns în calitate de director al Direcţiei Tehnice din CNAIR de acest contract. Astăzi este director general. Jean Ioniţă (cei doi sunt rude, din ce înţeleg) a ocupat funcţia şef Serviciu Urmărire Studii de Fezabilitate (prin urmare, direct responsabil de contractul Sibiu-Piteşti). Astăzi a fost promovat director Dezvoltare Drumuri Naţionale. Şi lista continuă", adaugă Cătălin Drulă.

El consideră că şeful de la Drumuri încearcă să arunce vina pentru acest "eşec colosal" al companiei pe care o conduce şi inventează scuze şi explicaţii.