Cele mai recente date publicate de APIA arată că, în primele 7 luni din 2022, unul din cinci clienți români a cumpărat o mașină electrificată. Concret, în perioada ianuarie-iulie, pe teritoriul României au fost înmatriculate 14.485 de modele electrice, hibride și plug-in hybrid. Liderul absolut al vânzărilor a fost din nou modelul electric autohton Dacia Spring. Valoarea corespunde unei cote de piață de 20,7% din totalul vânzărilor. Aceasta este mai mare decât cea înregistrată de automobilele diesel. Datele APIA arată că această cotă o depăşeşte cu 6,6% pe cea deţinută de motoarele diesel (4.636 unităţi). Cu toate acestea, mașinile alimentate cu benzină au avut în același interval cea mai mare cotă din piața locală (65,3%). Pe segmentul automobilelor cu emisii zero, Dacia Spring a fost din nou cel mai bine vândut model. Astfel, electricul românesc a fost comercializat în primele șapte luni din 2022 în 2.982 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 45 de ori comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul 2 s-a situat Tesla Model 3 cu 335 de unități (o creștere de 17 ori), în timp ce pe locul 3 s-a clasat Hyundai Kona (276 de unități, creștere de 196,8%). În continuarea clasamentului regăsim modelele Volkswagen e-Up! cu 268 unități (creștere cu 44,9%) și Renault Zoe cu 159 unități (creștere cu 55,9%). În ceea ce privește modelele Dacia echipate cu motorizări convenționale, cel mai bine vândut a fost Logan cu 6.441 de exemplare. Berlina autohtonă a fost urmată de Duster (4.856 unități) și Sandero (3.857 unități).