Centrul Cultural Pitești pregătește, pentru perioada 9 – 12 iunie, evenimente cultural-educative și de dezvoltare personală, care vor putea fi urmărite exclusiv online, pe pagina oficială de Facebook a instituției, precum și pe site-ul oficial (www.centrul-cultural-pitesti.ro):

Medalion poetic „Ana Blandiana”, susținut de poeta Denisa Popescu în cadrul proiectului cultural-educativ sub genericul „Gânduri, rostiri, scrieri”. “Ana Blandiana – între Cuvânt și Tăcere. Lectură din volumul “Integrala Poemelor”, publicat anul trecut, la Editura ”Humanitas”. Poezia Anei Blandiana, distinsă cu premii naționale și internaționale, repune în discuție raporturile subtile dintre sens și nuanță, dintre esență și aparență. Ana Blandiana este membră a Academiei Europene de Poezie, a Academiei de Poezie ”Stephane Mallarmé” și a Academiei Mondiale de Poezie (UNESCO)”, precizează Denisa Popescu.

Prelegerea cu tema „Punctul haosului incertitudinii”, susținută de prof. univ. dr. Ion Iorga Șiman, în cadrul proiectului de dezvoltare personală sub genericul „Viața merge înainte”, coordonat de poeta Simona Vasilescu. „Adept al interdisciplinarității, al transdisciplinarității  pe care le-a promovat  prin scrieri și conferințe, fizicianul Ion Iorga Șiman și-a extins studiile în domenii interdisciplinare cum ar fi econofizica, sociofizica, psihologie cuantică, fizica stringurilor. A promovat econofizica la Universitatea Pitești, împreună cu bunul său prieten și coleg, prof. univ dr. habil Gheorghe Săvoiu, organizând împreună 10 ediții pentru simpozionul anual internațional de econofizică EDEN pentru profesori și 5 ediții pentru simpozionul ENEC destinat studenților. Au elaborat împreună 10 numere ale revistei Exploratory Domains of Econophysics, revistă înregistrată cu ISSN. A publicat împreună cu Gheorghe Săvoiu numeroase lucrări în acest domeniu, lucrări apreciate în lumea științifică și recunoscute  prin numărul de citări.  În noua prelegere tematică de la Centrul Cultural Pitești, Ion Iorga Șiman ne prezintă una dintre preocupările sale pentru modelarea unui sistem social, care să aibă la bază educația spirituală”, informează Simona Vasilescu.

Prelegerea cu tema „Mișcare pentru sănătate”, susținută de antrenoarea de balet și gimnastică ritmică Nicoleta Andrei.

Prelegerea cu tema „Mănăstirile Robaia și Bascovele, vetre de credință și cultură în județul Argeș”, susținută de conf. univ. dr. Marius Andreescu în cadrul proiectului cultural-educativ sub genericul „Cultură și credință în societatea contemporană”. “Mănăstirea Robaia  este situată în satul Robaia, comuna Mușetești, județul Argeș la aproximativ 25 de km de Curtea de Argeș, spre Câmpulung Muscel. Existența mănăstirii este pentru prima dată consemnată într-un zapis  din 23 aprilie 1644.

    Tot la Mănăstirea Robaia, meșterul zugrav Pârvu Mutu, considerat pe bună dreptate cel mai mare pictor bisericesc român, fondatorul  școlii de pictură renascentiste  în Țara Românească, promotorul artei portretistice  religioase, dar și laice, și-a aflat aici liniștea  sufletească și odihna veșnică în anul 1735, sub numele de schimonahul  Pafnutie. Pârvu Mutu Zugravul a fost proslăvit ca sfânt, cu numele  Sfântul Cuvios Pafnutie - Pârvu Zugravul.

     La 25 de km de Pitești, urmând șoseaua spre Râmnicu Vâlcea, în comuna Drăganu, satul Ursoaia se află un loc oarecum  ascuns între dealuri și brazi, un loc  plin de  frumusețe, de harul și binecuvântarea lui Dumnezeu. Este Sfânta Mănăstire Bascovele, poate mai puțin cunoscută și vizitată, dar în care orice închinător sau pelerin care ajunge pe aceste meleaguri  regăsește  bucurie, liniște și pace sufletească, dar mai ales întâlnirea tainică prin rugăciune cu harul dumnezeiesc. Prima biserică a fost ctitorită de comisul Șerban Cantacuzino în 1695. Refacerea  ambelor  lăcașuri de credință și cultură  este rezultatul eforturilor și opera Preacuvioșiei Sale Stavrofora Petronia Dobrescu, fosta stareță a Mănăstirii Robaia și actuala stareță a Mănăstirii Bascovele”, își argumentează Marius Andreescu tema aleasă pentru noua ediție a proiectului său cultural-educativ.