Anul 2020 va fi anul Autostrăzii Sibiu-Pitești și acest lucru se vede atât din evoluția rapidă a lucrărilor pe Tronsonul 1 Sibiu-Boița, cât și din implicarea Guvernului liberal în semnarea Contractelor de execuție pentru celelalte 4 tronsoane. Astăzi, primul ministru, Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode au efectuat o vizită pe șantierul segmentului Sibiu-Boița și s-au declarat mulțumiți de stadiul lucrărilor și de evoluția proiectului. Acum este momentul acțiunii și al realizării marilor investiții de care are nevoie România!

Președintele PNL Argeș, Adrian Miuțescu a precizat că realizarea acestui proiect va aduce un aport extraordinar dezvoltării economiei județului Argeș. “Am promis că semnarea Contractului pentru Tronsonul 5 Pitești-Curtea de Argeș al autostrăzii va avea loc la Pitești și acest lucru s-a întâmplat pe data de 11 mai. Iată că ne-am ținut de cuvânt. De asemenea, am confirmarea din partea domnului ministru al Transporturilor că până la finalul lunii iunie va fi semnat și Contractul pentru Tronsonul 4, Curtea de Argeș-Tigveni. Așa cum am mai spus, anul 2020, va fi anul autostrăzii Sibiu-Pitești. De 12 ani acest proiect a fost tergiversat de guvernele PSD și tot ce au putut realiza a fost să pună piedici dezvoltării României. Ei nu s-au gândit că o autostradă care va traversa județul Argeș, de la sud, la nord va însemna un aport extraordinar pentru dezvoltarea economiei județului. România are nevoie de autostrăzi și de drumuri expres, acum este momentul marilor investiții și noi acționăm în acest sens!”, a declarat președintele PNL Argeș, Adrian Miuțescu.

Guvernul pe care îl conduc are ca obiectiv realizarea de investiții masive în dezvoltarea infrastructurii de transport din România. În 2008 a fost realizat studiul de fezabilitate și s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pe autostrada Pitești – Sibiu și 12 ani de zile au rămas pe hârtie. Astăzi chiar sunt bucuros să văd că lucrările nu mai sunt pe hârtie ci sunt în teren. Avem un constructor mobilizat, care, după opinia mea, va avea capacitatea să termine mai repede acest obiectiv de investiții și domnul ministru al transporturilor ştie foarte clar că are susținerea mea totală, orice problemă trebuie rezolvată, pentru a putea împinge înainte proiectele de investiții”, a declarat primul ministru Ludovic Orban, la vizita pe Tronsonul 1 al autostrăzii.

Practic, după ani și ani pierduți de Guvernele anterioare, intrăm în linie dreaptă cu realizarea acestui important obiectiv de infrastrucură. Din punct de vedere al finanțării, lucrurile stau foarte bine, avem 6,4 miliarde de lei alocați prin bugetul de stat, pe 2020 și fonduri europene. Așadar, nu avem nici o problemă să finanțăm toate loturile de autostradă aflate în execuție în acest moment, 164 km de autostradă și drumuri expres”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Conform datelor furnizate de constructorul Tronsonului Pitești-Curtea de Argeș, sectorul de autostradă din cel mai așteptat proiect de infrastructură din țară va fi unul complex, pe alocuri chiar spectaculos, cuprinzând trei noduri rutiere. Astfel, cei 30,35 km de autostradă vor cuprinde:

-19 poduri și pasaje, cu o lungime totală a podurilor de 5400 m;

-3 noduri rutiere la: Curtea de Argeș (km 93+100 – conexiune DN73C), Băiculești (km 107+100 – conexiune DN7C) și Bascov (km 122+100 – conexiune A1 Centura Pitesti / DN7);

-o parcare la km 108+800 pe ambele părți ale autostrăzii;

-spațiu de servicii la km 119+ 200 pe ambele părți ale autostrăzii;

-Centre de Întreținere și Coordonare la nodul rutier Curtea de Argeș și nodul rutier de la Bascov.