Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a transmis documentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea tronson al drumului expres Craiova-Piteşti la ANAP spre validare.

Drumul expres Craiova – Piteşti, în lungime de 121,185 km va avea  4 benzi de circulaţie şi  va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.

Prima secţiune este împărţită în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550. A doua secţiune urmează să fie construită  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,476 miliarde lei lei făra TVA.

Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 m.

Proiectul beneficiază de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este şi existenţa unui acord de mediu valabil, conform CNAIR.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European şi va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene. Construcţia acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forţei de muncă şi încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.