În urmă cu 48 de ani, pe 20 august 1968, ieşea pe porţile uzinei de la Mioveni, primul autoturism produs în România ce avea să ruleze pe drumurile publice. Totul a început în anul 1966, când în judeţul Argeş se puneau bazele Uzinei de Automobile Mioveni. Doi ani mai târziu, în 1968, după semnarea unui contract de licenţă între Renault si statul român, începea fabricarea primului model Dacia 1100 – un autoturism produs sub licenţă R8, cel care a deschis producţia autoturismelor de serie în România. După Dacia 1100 a fost urmat, în 1969, Dacia 1300, un alt autoturism produs sub licenţă Renault. A urmat dezvoltarea unei întregi game de modele, care a cuprins mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Anul 1978 a fost cel în care Renault a plecat de la Uzina din Mioveni. Timp de două decenii, între 1978 şi 1999, Automobile Dacia a continuat autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 - în 1987 - lansarea modelului Dacia 1320, în 1991 - lansarea modelului Dacia 1325 Liberta, în 1992 - lansarea modelului Dacia Pick-Up - Dacia 1307 şi 1309. În 1995 a fost lansat primul autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova. Pe 2 iulie 1999 a avut loc semnarea contractului de privatizare a societăţii. A fost momentul la care francezii s-au intors la Mioveni, Dacia devenind o marcă a Grupului Renault. Principală misiune anunţată de francezi a fost susţinerea dezvoltării grupului pe pieţele emergente. A urmat, în anul 2000, lansarea modelului Dacia SuperNova, prima concretizare a colaborării franco-române, un autoturism echipat cu motor şi cutie de viteze Renault. În următorii ani sunt lansate modelele Dacia Solenza, Dacia Logan, Logan Van, Dacia Sandero, Duster, Lodgy, Dokker, Dokker Van. Aceasta este istoria Dacia, motorul economiei Argeșului și implicit al Mioveniului.


Foto: acr.ro