Prima etapă a vizitei în SUA a premierului Dacian Cioloș a inclus o vizită la centrul de cercetare avansată al Ford Motor Company, compania care, de la preluarea uzinei de la Craiova, a investit peste 1 mld. de euro pentru susținerea operațiunilor în România. Vizita de la centrul de la Dearborn, langă Detroit, a cuprins o trecere în revistă a centrului de cercetare, a centrului pentru vehicole autonome, noi tehnologii și stocare a energiei sș materialelor avansate. Tot aici, premierul s-a întâlnit cu un grup de ingineri români care lucrează în acest centru de excelență al industriei auto. Delegația română condusă de premier a avut discuții cu conducerea companiei, reprezentată de dl. Mark Fields, CEO Ford Motor Company, Zoad Ojakli , vicepreședinte al grupului Ford pentru relații internaționale, Stephen Biegun, vicepreședinte relații guvernamentale internaționale și d-na Sarah Cartmell, director relații internaționale. Premierul Dacian Cioloș și-a manifestat interesul pentru continuarea investițiilor în uzina de la Craiova, conform noilor angajamente confirmate prin întâlnirile între oficiali români și conducerea locală a companiei.

"Vrem ca uzina de la Craiova să se dezvolte pe liniile de producție agreate cu statul român, în interesul producătorului american și al economiei din zonă. Statul român va acorda întregul sprijin pe care îl poate susține în condițiile legii, pentru consolidarea acestei investiții. Consider că oportunitățile sunt mai mari și am invitat compania Ford să se gândească la dezvoltarea și extinderea producției cu elmente de tehnologie inovatoare, care să țină de autoturismele ecologice și electrice, care, am vazut la centrul lor de inovație, sunt autoturismele viitorului", a declarat premierul Dacian Cioloș.

Un alt subiect de interes l-a reprezentat susținerea de către compania Ford a demersului de a dezvolta un mediu propice pentru dezvoltarea elementelor inovatoare și a producției de componente. De asemenea, premierul Cioloș a invitat compania americană să se implice în organizarea învățământului vocațional pentru care Guvernul României pregătește un cadru instituțional adecvat.

În cursul zilei de ieri, premierul  a avut și un prânz de lucru împreună cu o serie de reprezentanți din conducerea unor companii din zona Michigan interesate de a investi sau deja active în Romania, ca Waldbirdge, Federal Mogul, Steelcase Inc, Kimball Electronics, Delphi, Michigan Economic Development Corp.

Programul a mai inclus o întâlnire cu primarul orașului Detroit, Micheal Duggan.

 

Elemente de context:

Ford produce, în acest moment, la Craiova, monovolumul de mici dimensiuni B-MAX și motorul Ford de 1.0 l EcoBoost - singurul motor din lume care a primit distincția de “Motorul Internațional al Anului” pentru trei ani consecutiv.

În uzina Ford din Craiova a fost produs modelul Ford Transit Connect, din 2009 până în 2012, iar Ford B-MAX s-a lansat în martie 2012. În 2013, vânzările au trecut de 67.000 unități. Cea mai bună lună de vânzări a fost martie 2013, când s-a depășit pragul de 8.000 de unități.

În 2015 au fost produse 47.967 unități Ford B-MAX, în 2014 au fost fabricate 52.829 exemplare, iar în 2013 un total de 68.339 modele B-MAX. Cererea pentru acest model a scăzut constant de la momentul lansării și până în prezent.

La 22 martie 2016, Jim Farley, Președinte și CEO Ford Europa, a confirmat că Ford Motor Company urmează să investească până la 200 de milioane de euro pentru a produce SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport în fabrica de la Craiova, începând cu toamna lui 2017.

Ford Motor Company este o companie globală din industriile auto și mobilitate, cu sediul la Dearborn, Michigan. Cu aproximativ 199.000 de angajați și 67 de fabrici în toată lumea, activitățile principale ale companiei includ proiectarea, producția, finanțarea de marketing și asigurarea de service pentru o gamă completă de autovehicule, camioane, SUV-uri și autovehicule electrice Ford, precum și autovehicule de lux Lincoln. În același timp, Ford urmărește cu mare interes oportunități de dezvoltare prin intermediul Ford Smart Mobility, planul companiei de a deveni lider în domeniile: conectivitate, mobilitate, autovehicule autonome, experiența clienților, date și analiză.

Ford Europa produce, vinde și asigură service-ul pentru vehicule sub marca Ford în peste 50 de piețe individuale și are aproximativ 53.000 de angajați la facilitățile proprii și aproximativ 68.000 de angajați. În plus, față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relații cu Clienții și 24 de facilități de producție. Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – același an în care a fost fondată Ford Motor Company.